Coś Cię niepokoi?Lepiej to sprawdzić

Uzupełnij odpowiedni formularz i czekaj na kontakt z naszej strony.

scroll

Może warto dokonać przeglądu instalacji? Sprawdź ofertę.

Falownik nie ma połączenia WiFi z siecią domową.
Zmieniłem sieć domową, jak podłączyć falownik z nową siecią?
Falownik nie pracuje późno wieczorem/w nocy.
Jak mocny sygnał WiFi potrzebuje falownik do prawidłowego połączenia?
Co zrobić gdy falownik co chwilę zrywa połączenie z WiFi i jest offline?
Wykres w aplikacji jest
Jak odczytać wartości na liczniku dwukierunkowym?
Dlaczego wartość na liczniku zakładu energetycznego nie odpowiada wartości produkcji z falownika?
Czy panele fotowoltaiczne działają w pochmurne dni?
Czemu instalacja fotowoltaiczna nie działa, gdy jest przerwa w dostawie energii elektrycznej?
Dlaczego falownik przy maksymalnej pracy zaczyna hałasować?
Jeśli instalacja jest offline i nie widać produkcji na monitoringu to jest produkowany prąd?

Falownik nie ma połączenia WiFi z siecią domową.

Jeśli falownik wcześniej miał połączenie z siecią domową, należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy działa prawidłowo router oraz czy nie został przesunięty w dalsze miejsce. Inwerter nie będzie mógł połączyć się z siecią również w przypadku gdy utraci sygnał wifi, zostanie zmieniony osprzęt sieciowy, dostawca internetu, nazwa lub hasła sieci domowe.

Zmieniłem sieć domową, jak podłączyć falownik z nową siecią?

Aby ponownie połączyć inwerter z siecią WiFi, należy ustawić nazwę sieci oraz hasło na takie jakie było w trakcie konfigurowania falownika z siecią WiFi lub skonfigurować falownik z nową siecią WiFi.

Falownik nie pracuje późno wieczorem/w nocy.

Jest to normalne. Falownik w momencie gdy przestaje produkować prąd wchodzi w tryb uśpienia, gdy pojawi się napięcie na panelach, falownik automatycznie się wybudzi i zacznie pracę. W trybie uśpienia wyświetlacz falownika pozostaje wygaszony.

Jak mocny sygnał WiFi potrzebuje falownik do prawidłowego połączenia?

Do poprawnego połączenia falownika z siecią WiFi, siła sygnału powinna być na poziomie -60 dB. Aby sprawdzić siłę sygnału należy skorzystać z dowolnych aplikacji dostępnych na platformie "Sklep Play" lub "App Store". Inwerter potrzebuje mocniejszego sygnału WiFi w porównaniu do urządzeń mobilnych typu telefon czy tablet.

Co zrobić gdy falownik co chwilę zrywa połączenie z WiFi i jest offline?

Oznacza to, że jest zbyt słaba siła sygnału, przez co falownik zrywa połączenie. W momencie gdy sygnał WiFi będzie mocniejszy, falownik automatycznie się z nim łączy. Aby uniknąć takich sytuacji, należy wzmocnić sygnał internetu w miejscu, w którym znajduje się falownik.

Wykres w aplikacji jest

Chwilowe spadki produkcji, występują w przypadku chwilowego zacienienia instalacji spowodowanego przez zachmurzenie.

Jak odczytać wartości na liczniku dwukierunkowym?

Liczniki dwukierunkowe mogą się różnić w zależności od operatora, z którym mamy podpisaną umowę.

 

Najczęściej spotykane oznaczenia na licznikach to:

  • 1.8.0 - Wartość prądu pobieranego z sieci (kWh)
  • 2.8.0 - Wartość prądu oddanego do zakładu energetycznego (kWh)

Dlaczego wartość na liczniku zakładu energetycznego nie odpowiada wartości produkcji z falownika?

Prąd wyprodukowany przez instalację fotowoltaiczną w pierwszej kolejności jest wykorzystywany na bieżące zapotrzebowanie sprzętów domowych (autokonsumpcja) następnie to co jest nie wykorzystane jest wysyłane do zakładu energetycznego. Dlatego jest zawsze różnica między wartościami na falowniku a liczniku dwukierunkowym.

Czy panele fotowoltaiczne działają w pochmurne dni?

Moduły fotowoltaiczne produkują prąd cały dzień, nawet jeśli jest pochmurne niebo. W przypadku dużego zachmurzenia produkcja jest mocno ograniczona.

Czemu instalacja fotowoltaiczna nie działa, gdy jest przerwa w dostawie energii elektrycznej?

W momencie przerwy w dostawie energii od zakładu energetycznego inwerter wyłącza instalację przez co nie produkuje prądu. Jest to związane z bezpieczeństwem aby w trakcie prac serwisowych w sieciach energetycznych nie było żadnego napięcia.

Dlaczego falownik przy maksymalnej pracy zaczyna hałasować?

Jest to normalna praca falownika. Inwerter w tym czasie pracuje z dużą mocą i hałasowanie jest normalne. Falownik jest wyposażony w dodatkowe zabezpieczenia, które by zadziałały w przypadku usterki, praca inwertera zostałaby zatrzymana wskazując błąd.

Jeśli instalacja jest offline i nie widać produkcji na monitoringu to jest produkowany prąd?

Jeśli falownik nie wyświetla żadnych błędów to znaczy, że instalacja produkuje prąd. Problemy z monitoringiem wynikają z połączenia WiFi między inwerterem a siecią domową, nie ma to wpływu na pracę instalacji.

Formularz reklamacji

Jakie diody się świecą na inwerterze (falowniku)?

Załącz plik

Zmień plik

Dział serwisu odpowie na Państwa zgłoszenie w ciągu 48 godzin roboczych.

Zainteresowała Cię nasza oferta? Porozmawiajmy - to nic nie kosztuje

Jestem świadomy/a przysługującego mi prawa do wycofania zgody. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych, dostępne są w Polityce Prywatności.

Szybki kontaktDane firmy

ul. Kartuska 354A,
80-125 Gdańsk

+48 530 290 029

biuro@sunpro.com.pl