Blog Artykuły tematyczne

WÄ…tpliwoÅ›ci czy obawy dotyczÄ…ce Odnawialnych ŹródeÅ‚ Energii bardzo czÄ™sto wynikajÄ… z niewiedzy. Zapraszamy do Å›ledzenia naszego bloga lub do kontaktu. ChÄ™tnie porozmawiamy.

scroll

Mój Prąd 3.0 - informacje dla klientów Sun-Pro

13.09.2021
Mój Prąd 3.0 - informacje dla klientów Sun-Pro

Pojawia siÄ™ mnóstwo pytaÅ„ dotyczÄ…cych szczegóÅ‚ów skÅ‚adania wniosków w programie Mój PrÄ…d 3.0. Poniżej najważniejsze kwestie.

 

1. Kto może złożyć wniosek o dofinansowanie?

Beneficjent samodzielnie drogÄ… elektronicznÄ… bÄ…dź firma w imieniu Beneficjenta po otrzymaniu niezbÄ™dnych dokumentów.

 

2. Dlaczego wysokość dotacji to 3 000 zł, a nie 5 000 zł?

Wysokość dotacji w programie Mój PrÄ…d 3.0 zostaÅ‚a okreÅ›lona przez Narodowy Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki na co firma Sun-Pro nie miaÅ‚a wpÅ‚ywu.

 

3. Czy Sun-Pro złożyło już wniosek?

Każda osoba, w imieniu której zÅ‚ożymy wniosek (po przekazaniu nam peÅ‚nomocnictwa i innych niezbÄ™dnych dokumentów) zostanie o tym poinformowana. NiezwÅ‚ocznie przeÅ›lemy wiadomość z wygenerowanym wnioskiem.

 

4. Co trzeba zrobić, aby złożyć wniosek samodzielnie?

Wniosek można złożyć internetowo przez portal http://gwd.nfosigw.gov.pl (wszyscy klienci otrzymają od nas wiadomość z instrukcją wysłania wniosku). Do uzupełnienia wniosku niezbędne są:

- podstawowe dane Wnioskodawcy (imiÄ™, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, telefon, e-mail)

- nr konta bankowego, na które ma być przekazane dofinansowanie

- informacja o wÅ‚asnoÅ›ci instalacji - jeÅ›li jest wspóÅ‚wÅ‚aÅ›ciciel to imiÄ™ i nazwisko

- kwota kosztów caÅ‚kowitych (wg faktury Sun-Pro) oraz kwalifikowanych (koszty poniesione od 1 lutego 2020 r.)

- dane o instalacji - moc, data przyłączenia instalacji, nr PPE (wg zaświadczenia OSD o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci energetycznej)

Niezbędne załączniki:

- faktura

- dowody zapłaty faktury

- zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) potwierdzające datę przyłączenia mikroinstalacji do sieci energetycznej

 

5. Co w przypadku, gdy klient nie poradzi sobie z samodzielnym wysłaniem wniosku?

Wniosek w imieniu klienta w każdym momencie może zÅ‚ożyć firma Sun-Pro po otrzymaniu peÅ‚nomocnictwa i pozostaÅ‚ych niezbÄ™dnych dokumentów. Dokumenty prosimy przesÅ‚ać na adres mailowy: dotacje@sunpro.com.pl

 

6. Co trzeba zrobić, aby wniosek złożyła firma w imieniu Beneficjenta?

Konieczne jest przesÅ‚anie skanu podpisanego peÅ‚nomocnictwa (dane dotyczÄ…ce osoby z Sun-Pro, która zÅ‚oży wniosek w imieniu klienta firma uzupeÅ‚ni sama), aktualnego numeru rachunku bankowego, skanu podpisanego oÅ›wiadczenia OSD otrzymanego z zakÅ‚adu energetycznego oraz potwierdzenia przelewów za pÅ‚atność faktury.

 

7. Już podpisałem kiedyś pełnomocnictwo.

PeÅ‚nomocnictwo, które byÅ‚o nam przekazane w zwiÄ…zku ze zgÅ‚oszeniem instalacji do zakÅ‚adu energetycznego nie ma nic wspólnego z peÅ‚nomocnictwem dot. skÅ‚adania wniosków w programie Mój PrÄ…d 3.0. JeÅ›li podpisano peÅ‚nomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy w NFOÅšiGW, w trzecim naborze zmieniÅ‚a siÄ™ treść dokumentu. Wzór peÅ‚nomocnictwa wraz z innymi dokumentami zostanie przekazany Beneficjentom mailowo. Dane osoby z firmy Sun-Pro, która zÅ‚oży wniosek w imieniu klienta zostanie uzupeÅ‚niona przez firmÄ™.

 

8. Co jeszcze oprócz peÅ‚nomocnictwa muszÄ™ przekazać, aby firma zÅ‚ożyÅ‚a w moim imieniu wniosek?

- aktualny numer rachunku bankowego

- skan podpisanego oświadczenia OSD

- potwierdzenia przelewów za pÅ‚atność faktury

 

9. Co w przypadku, gdy wysłałem wniosek w drugim naborze, ale się nie załapałem na dofinansowanie?

Wniosek należy złożyć ponownie.

 

10. Jaki jest czas rozpatrywania wniosków?

Jak informuje NFOÅšiGW: „termin przeprowadzenia peÅ‚nej oceny wniosku aż do wypÅ‚aty dofinansowania uzależniony jest od Å›redniej liczby wniosków, które wpÅ‚ynÄ… w danym tygodniu (od poniedziaÅ‚ku do niedzieli wÅ‚Ä…cznie) do NFOÅšiGW.

W przypadku wpłynięcia:

≤ 500 wniosków o dofinansowanie - do 30 dni od daty zÅ‚ożenia prawidÅ‚owego wniosku przez WnioskodawcÄ™ w GWD;

500-1000 wniosków o dofinansowanie - do 45 dni od daty zÅ‚ożenia prawidÅ‚owego wniosku przez WnioskodawcÄ™ w GWD;

1000-1500 wniosków o dofinansowanie - do 60 dni od daty zÅ‚ożenia prawidÅ‚owego wniosku przez WnioskodawcÄ™ w GWD;

≥ 1500 wniosków o dofinansowanie - do 75 dni od daty zÅ‚ożenia prawidÅ‚owego wniosku przez WnioskodawcÄ™ w GWD.

NFOÅšIGW zastrzega sobie prawo do wydÅ‚użenia terminów rozpatrywania wniosków wskazanych powyżej w przypadku wpÅ‚ywu masowej liczby wniosków (przekraczajÄ…cej 2000 szt. Å›rednio w tygodniu).

 

11. Kiedy otrzymam pieniÄ…dze?

Dotacje z programu Mój PrÄ…d sÄ… wypÅ‚acane po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku. Rozpatrywanie wniosków nastÄ™puje na bieżąco. Jednak w drugiej edycji programu, ze wzglÄ™du na ogromnÄ… liczbÄ™ wniosków i konieczność ich poprawiania przez beneficjentów, rozpatrywanie ostatnich z nich zajęło ponad póÅ‚ roku.

 

12. Nie mam możliwości przesłania skanu pełnomocnictwa.

Podpisane pełnomocnictwo można przekazać listem poleconym na adres siedziby firmy Sun-Pro - ul. Kartuska 354a, 80-125 Gdańsk.

 

13. Gdzie wysłać pełnomocnictwo i inne dokumenty drogą elektroniczną?

Wszystkie dokumenty zwiÄ…zane z wnioskami w programie Mój PrÄ…d 3.0 prosimy przesyÅ‚ać na adres mailowy: dotacje@sunpro.com.pl