Uzupełnij odpowiedni formularz i czekaj na kontakt z naszej strony.
Do poprawnego połączenia falownika z siecią WiFi, siła sygnału powinna być na poziomie -60 dB. Aby sprawdzić siłę sygnału należy skorzystać z dowolnych aplikacji dostępnych na platformie "Sklep Play" lub "App Store". Inwerter potrzebuje mocniejszego sygnału WiFi w porównaniu do urządzeń mobilnych typu telefon czy tablet.
Jeśli falownik wcześniej miał połączenie z siecią domową, należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy działa prawidłowo router oraz czy nie został przesunięty w dalsze miejsce. Inwerter nie będzie mógł połączyć się z siecią również w przypadku gdy utraci sygnał wifi, zostanie zmieniony osprzęt sieciowy, dostawca internetu, nazwa lub hasła sieci domowe.
Oznacza to, że jest zbyt słaba siła sygnału, przez co falownik zrywa połączenie. W momencie gdy sygnał WiFi będzie mocniejszy, falownik automatycznie się z nim łączy. Aby uniknąć takich sytuacji, należy wzmocnić sygnał internetu w miejscu, w którym znajduje się falownik.
Aby ponownie połączyć inwerter z siecią WiFi, należy ustawić nazwę sieci oraz hasło na takie jakie było w trakcie konfigurowania falownika z siecią WiFi lub skonfigurować falownik z nową siecią WiFi.
Chwilowe spadki produkcji, występują w przypadku chwilowego zacienienia instalacji spowodowanego przez zachmurzenie.
Jest to normalne. Falownik w momencie gdy przestaje produkować prąd wchodzi w tryb uśpienia, gdy pojawi się napięcie na panelach, falownik automatycznie się wybudzi i zacznie pracę. W trybie uśpienia wyświetlacz falownika pozostaje wygaszony.
Liczniki dwukierunkowe mogą się różnić w zależności od operatora, z którym mamy podpisaną umowę.
Najczęściej spotykane oznaczenia na licznikach to:
Prąd wyprodukowany przez instalację fotowoltaiczną w pierwszej kolejności jest wykorzystywany na bieżące zapotrzebowanie sprzętów domowych (autokonsumpcja) następnie to co jest nie wykorzystane jest wysyłane do zakładu energetycznego. Dlatego jest zawsze różnica między wartościami na falowniku a liczniku dwukierunkowym.
Moduły fotowoltaiczne produkują prąd cały dzień, nawet jeśli jest pochmurne niebo. W przypadku dużego zachmurzenia produkcja jest mocno ograniczona.
W momencie przerwy w dostawie energii od zakładu energetycznego inwerter wyłącza instalację przez co nie produkuje prądu. Jest to związane z bezpieczeństwem aby w trakcie prac serwisowych w sieciach energetycznych nie było żadnego napięcia.
Jest to normalna praca falownika. Inwerter w tym czasie pracuje z dużą mocą i hałasowanie jest normalne. Falownik jest wyposażony w dodatkowe zabezpieczenia, które by zadziałały w przypadku usterki, praca inwertera zostałaby zatrzymana wskazując błąd.
Jeśli falownik nie wyświetla żadnych błędów to znaczy, że instalacja produkuje prąd. Problemy z monitoringiem wynikają z połączenia WiFi między inwerterem a siecią domową, nie ma to wpływu na pracę instalacji.